Czym jest ROAS?

Prowadzisz swój sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz mierzyć zwrot z reklam w mediach społecznościowych? Z pomocą przyjdzie Ci współczynnik ROAS. Bierze on pod uwagę zamówienia na Twoim sklepie. Sumuje on łączną wartość wszystkich zakupów w danym czasie i dzieli ją poprzez kwotę wydaną na reklamę. Pokazując to na przykładzie – jeżeli mamy 10 zakupów o łącznej wartości 1000 zł, a na reklamę przeznaczyliśmy 100 zł – współczynnik ROAS będzie wynosił 10. W takiej sytuacji nasza reklama osiągnęła dziesięciokrotny zwrot. 

Oczywiście współczynnik ROAS nie bierze w tym przypadku pod uwagę chociażby naszej marży czy kosztów produkcji, w związki z czym nie możemy w stu procentach polegać tylko i wyłącznie na tych danych. 

Co bada ROAS?

Z pewnością można natomiast powiedzieć, że ROAS bada skuteczność naszych reklam w mediach społecznościowych. Są to najważniejsze dane statystyczne, które determinują czy nasza kampania jest skonfigurowana poprawnie, czy może powinniśmy wprowadzić w niej zmiany. Gdyby wskaźnik wynosił poniżej 1 punktu, oznaczałoby to, że reklama się nie zwróciła, nie mówiąc już o pożądanych przez nas wszystkich – zyskach. 

Co zrobić aby ROAS był na wyższym poziomie?

Jeżeli pragniesz polepszyć wyniki swoich reklam i marzysz o tym aby ROAS był na jak najwyższym poziome, powinieneś spróbować na przykład:

  • zmiany w kreacji. Im dłużej działa Twoja reklama, tym większa szansa na tak zwane 'zmęczenie materiałem’. W takim przypadku najlepiej przygotować kilka ciekawych kreacji, dzięki czemu prawdopodobieństwo zainteresowania użytkownika będzie zdecydowanie większe.
  • zmiany w grupie odbiorców. Warto raz jeszcze zastanowić się na tym etapie nad profilem naszego idealnego odbiorcy. Powinniśmy zastanowić się, kto jest docelowym odbiorcą naszych produktów. Pod uwagę bierzemy tutaj lokalizacje, płeć, wiek oraz targetowanie szczegółowe, w którym mamy do wyboru między innymi wykształcenie, statusy w związku czy zainteresowania. Przemyśl również możliwość uruchomienia re-marketingu. Klienci częściej kupują gdy widzą dany produkt po raz kolejny!

Comments are closed.