SXO – na czym polega nowy trend w SEO?

SXO to najnowszy trend w branży SEO. Zdaniem ekspertów to prawdziwa rewolucja, która przekłada się na zupełnie nowe, znacznie skuteczniejsze podejście to kwestii optymalizacji stron internetowych – uwzględnia ono nie tylko roboty wyszukiwarek, ale też doświadczenie użytkownika. Czy jest SXO i jakie są jego najważniejsze zalety?

Co to jest SXO?

SXO to skrót od angielskiego określenia „Search Experience Optimization”. Tylko co to oznacza? Tak naprawdę SXO to połączenie dwóch kluczowych podejść w marketingu internetowym: SEO, czyli optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, oraz UX, czyli zarządzania doświadczeniem użytkownika. Na tę ostatnią kwestię składa się wiele kluczowych czynników, włącznie z interfejsem, wyglądem i interaktywnością strony, a także obecnością dodatkowych, zaawansowanych elementów takich jak czatboty czy możliwość łatwego zakupu produktu. SXO (https://sempai.pl/oferta/sxo/) łączy w sobie te dwa podejścia – każde działanie z zakresu UX musi zostać zaprojektowane w kontekście SEO, tak by przyniosło widoczny efekt na liczbę użytkowników pozyskiwaną z ruchu organicznego. Podobna zależność powinna też występować w drugą stronę. Treści SEO powinno być dostosowane do UX, co ułatwi korzystanie ze strony i przełoży się pozytywnie na doświadczenia użytkowników.

Jakie kwestie są kluczowe przy SXO?

SXO dotyczy właściwie wszystkich aspektów działania strony, włącznie z jej backendem. Kod serwisu powinien być możliwie prosty i jak najlepiej zoptymalizowany. Oczywiście najważniejsze pozostają treści dostępne na stronie – nie tylko sam tekst, ale też interfejs. SXO skupia się też na responsywności witryny, włącznie z kwestią odpowiedniego wyglądu na urządzeniach mobilnych. Design strony powinien być przejrzysty i umożliwiać użytkownikowi wygodnie skorzystanie ze wszystkich jej opcji. Warto przy tym pamiętać, że SXO to skomplikowany i wieloetapowy proces, który najlepiej jest wdrożyć jeszcze na etapie projektowania serwisu. Można to rzecz jasna zrobić też dużo później, ale taka decyzja będzie wiązała się z większymi kosztami oraz koniecznością wprowadzenia sporych zmian.

SXO – najważniejsze zalety

Jakie są najważniejsze zalety SXO? To nie tylko zwiększenie ruchu organicznego, ale też zaangażowania użytkowników. Oczywiście większa liczba odwiedzających ma duże znaczenie, a działania z zakresu SXO pozwalają ją uzyskać, ale znacznie ważniejsza jest aktywizacja osób, które postanowiły odwiedzić serwis. Brak zaangażowania ze strony użytkowników to problem w przypadku wielu serwisów – z reguły co najmniej 50 proc. odwiedzających nie dokonuje żadnych interakcji ze stroną. Mądra strategia SXO pozwoli znacząco zmniejszyć ten współczynnik, co powinno przełożyć się na ogromny wzrost leadów. Ale to nie wszystko, bo podjęcie działań pozwoli też skuteczniej dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Obecnie Google oraz inne wyszukiwarki zwracają coraz większą uwagę na kwestie responsywności, wyglądu oraz interfejsu. Ma to duży wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Dobrze zaprojektowane serwisy ze strategią SXO osiągną o wiele lepsze wyniki – zarówno pod względem liczby wyświetleń, jak i zaangażowania użytkowników!

Comments are closed.