Audyt sklepu internetowego – czym jest i jak go wykonać?

audyt ecommerce

Rynek e-commerce w Polsce z roku na rok nabiera rozpędu, a w ostatnim roku było to szczególnie widoczne. Aby utrzymać się na rynku, detaliści offline muszą rozszerzać kanały sprzedaży. Różne firmy robią to na różne sposoby, ale wszystkie są zgodne co do tego, że nowy proces musi być odpowiednio kontrolowany.

Audyt użyteczności e-commerce – popraw konwersję

Aby dobrze przeprowadzić audyt ecommerce (więcej na ten temat przeczytasz tutaj: https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/seo-ecommerce-360/), należy poświęcić odpowiednią ilość czasu na planowanie. Konieczne jest zrozumienie całego łańcucha procesów biznesowych i ich specyfiki. Aby to zrobić, należy najpierw zorganizować i przeprowadzić rozmowy z właścicielami głównych procesów biznesowych: od IT po obsługę klienta. Wyniki pomogą zidentyfikować kluczowe zagrożenia, punkty kontrolne i obszary wymagające poprawy.

Przed rozpoczęciem audytu warto również określić listę głównych konkurentów audytowanego e-sklepu i uzgodnić ją z kierownikiem działu e-commerce. Można wyróżnić następujące główne obszary audytu, które obejmują połączenie klasycznej funkcji testowania kontroli i doradztwa:

  • Audyt projektu i użyteczności sklepu internetowego;
  • Kontrola nad kosztami usług programistycznych lub wsparcia technicznego dla sklepu internetowego;
  • Kontrola kosztów wysyłki;
  • Kontrola nad ilościami dostępnymi do zamówienia przez klientów;
  • Kontrolowanie cen w sklepie internetowym, promocji;
  • Kontrola wpływów i zwrotów.

Projekt i użyteczność sklepu internetowego

Wygląd i użyteczność sklepu internetowego mają znaczący wpływ na sprzedaż. Wskazane jest włączenie do programu audytu analizy porównawczej sklepu internetowego firmy z jej konkurentami. Informacje zebrane w trakcie tej analizy mogą być wykorzystane do analizy porównawczej i pomogą określić obszary, w których można jeszcze ulepszyć sklep internetowy, a w rezultacie zwiększyć współczynnik konwersji witryny.

Bardzo ważne jest zrozumienie, w jaki sposób właściciel sklepu sam ocenia obecny jego stan i czy istnieje plan wizji na przyszłość z konkretnymi, mierzalnymi wskaźnikami. Brak tego może być poważnym sygnałem dla audytora.

Comments are closed.