Dlaczego optymalizacja obrazów jest tak ważna?

Roboty Google coraz lepiej „odczytują”, co znajduje się na grafikach i zdjęciach. Podczas działań SEO nie możemy więc bagatelizować znaczenia obrazów. Coraz więcej ruchu przychodzi właśnie dzięki temu, że użytkownicy wykorzystują opcję: szukanie obrazem. Potencjał Google Images rośnie w siłę. Z tego artykułu dowiesz się, jak wykorzystać obrazy do zwiększenia konwersji.

Grafika Google a szukanie obrazem

Google Images jest wyszukiwarką, która umożliwia przeglądanie zdjęć, grafik oraz obrazów różnego rodzaju. Możemy je wyszukiwać zarówno poprzez wpisanie wybranej przez nas frazy, np. czarny wełniany kapelusz. Jeśli mamy pod ręką zdjęcie bądź konkretny produkt, możemy też wyszukać go w Grafice Google obrazem. To przydatna opcja, gdy chcemy znaleźć autora danego dzieła, albo szukamy konkretnego produktu, by go zakupić. Bezpośrednio do wyszukiwarki możemy też wrzucić zdjęcie jakiegoś miejsca czy obiektu, a Google pokaże nam, gdzie go szukać. To bardzo przydatna opcja tak naprawdę dla każdego użytkownika: uczniów, studentów, nauczycieli, miłośników zakupów online, turystów itd.

Szukanie obrazem – szansa dla e-commerce i nie tylko

Dzięki opcji szukanie obrazem, sprzedawcy, właściciele punktów gastronomicznych i innych wartych odwiedzenia miejsc turystycznych mogą skorzystać. Muszą jednak zadbać o odpowiednie pozycjonowanie swoich grafik i zdjęć. Choć roboty Google radzą sobie z „odczytywaniem” obrazów coraz lepiej, warto je w tym procesie wspomóc. A to jest właśnie zadanie pozycjonowania grafik. Na co musimy zwrócić uwagę podczas umieszczania obrazu na stronie internetowej? Przede wszystkim na:

  • format pliku,
  • nazwę,
  • rozmiar,
  • atrybut alt,
  • otoczenia zdjęcia na stronie www.

Nie jest to łatwe i szybkie zadanie. Wymaga wiele konsekwencji i wytrwałości, które w efekcie końcowym bardzo się opłacają. Zdjęcia i grafiki generują nawet 30% ruchu na stronie. Większość z nich jest właśnie wynikiem korzystania z opcji szukanie obrazem. Optymalizacja zdjęć pod SEO przyniesie nam więc większy ruch. 

Dlaczego optymalizacja grafik jest tak ważna?

Odpowiednio dostosowany rozmiar pliku sprawi, że strona będzie się wczytywać szybciej. Większość osób po zaledwie kilku sekundach porzuca niewczytaną stronę. By tego uniknąć, lepiej dodawać obrazy w mniejszych, dopasowanych do strony rozmiarach. Oprócz tego dodatek multimediów zwiększa widoczność strony, ponieważ znacznie częściej pojawia się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. 

Obrazy mają także walory estetyczne. Dzięki nim użytkownicy chętniej konsumują treści, a dodatkowo grafiki i zdjęcia ożywiają artykuł i sprawiają, że jest on bardziej zrozumiały i przyjemny w odbiorze. Strony internetowe, które posiadają treści pisane oraz wizualne, są postrzegane jako bardziej profesjonalne i godne zaufania. Te wszystkie czynniki przekładają się na zwiększenie ruchu na stronie oraz wzrost konwersji. Oznacza to, że dzięki pozycjonowaniu obrazów, możemy znacznie zwiększyć swoje przychody. 

Dbając o SEO warto pamiętać o optymalizacji grafik, zdjęć i obrazów: https://sempai.pl/blog/wyszukiwanie-obrazem-na-czym-polega-i-jak-to-zrobic/

Comments are closed.